Wat zoeken wij nu in een man?

menattriactivepsytime

Met ‘wij’ bedoel ik natuurlijk alle vrijgezelle vrouwen. Twee weken geleden legde ik in dit artikel uit wat mannen aantrekkelijk vinden aan de vrouw. Vandaag gooi ik het over de andere boeg en zijn de mannen aan de beurt! Wat vinden vrouwen nu zo aantrekkelijk aan de man? Vrijgezelle mannen opgelet, lees dit even goed door en oordeel zelf of jij goed op de markt ligt!

Ik kan maar niet goed genoeg benadrukken dat dit alleen bekeken is vanuit een evolutionair perspectief. Natuurlijk wordt je cultureel beïnvloed en heb je waarschijnlijk ook nog eens je eigen smaak. Je moet je toch niet voorstellen dat al je vriendinnen op dezelfde man vielen, toch? Mijn vriendinnen zijn hier het levende bewijs van, mijn vorige vriendjes waren nooit hun type! Ik wijk weer af van het onderwerp, dus we gaan maar snel verder. Hieronder lees je wat vrouwen evolutionair aantrekkelijk vinden aan mannen!

1. Symmetrie
Hier geldt hetzelfde als bij vrouwen, want symmetrie wijst op goede genen!

2. Gemiddeld zijn
Ook dit is precies hetzelfde, want gemiddeld zijn is goed. Niet- gemiddelde gezichten hebben extremere eigenschappen die genetisch niet zo goed kunnen zijn.

3. Hogere status
Evolutionair gezien willen vrouwen liever een man met een hogere status en veel bronnen (bv. voedsel). Tegenwoordig in deze maatschappij denk ik dat dit concept een beetje is afgezwakt. Vrouwen hebben nu zelf ook een goede baan, een goede status en kunnen zelf veel geld verdienen. Waarom heb je dan nog een ‘rijke’ man nodig?  Who run the world, girls!

4. Lange mannen
Eenvoudig uitgelegd staan langere mannen sterker in hun schoenen als ze zich moeten verdedigen tegen een gevaarlijk dier of een vijand. Tegenwoordig kom je geen mammoet of beer meer tegen op straat, maar ik ben eerlijk gezegd nog geen één vrouw tegen gekomen die een kortere man wil (en dat is inclusief mezelf).

5. Brede kin en lichaam
Nee mannen, met een ‘breed lichaam’ bedoel ik geen bierbuik. Een brede kin en torso wijst op het hebben van veel testosteron en dus veel mannelijkheid. Zodoende heeft een man met deze eigenschappen meer kans in een gevecht als hij zichzelf en zijn partner verdedigt tegen gevaar.

Kort door de bocht staat mannelijke aantrekkelijkheid voor goede genen hebben, sterk en beschermend zijn. Dus, mannen, zijn jullie een beetje goed door de test gekomen? Als laatste wil ik ook even aanstippen dat mannen en vrouwen iets anders zoeken in een partner voor korte en lange termijn, maar dit leg ik wel een  andere keer uit!

Liefs, Natascha


Meer informatie:
Little, A. C., Jones, B. C., & DeBruine, L. M. (2011). Facial attractiveness: evolutionary based research. Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences, 366(1571), 1638-1659.

2 gedachtes over “Wat zoeken wij nu in een man?

Geef een reactie

