Dit moet je op je eerste date doen!

2e3bz3lLiefdesverdriet is pijnlijk, maar het leven gaat door en ooit kom ik er bovenop (of laten we dat in ieder geval hopen, want nu voel ik me nog steeds verschrikkelijk). Ik kan het mij écht nog totaal niet voorstellen, maar eens zal ik weer gaan daten met andere mannen. En dan wil ik natuurlijk een succesvolle date als de andere persoon mij wel leuk lijkt! Hoe kan je dat dan manipuleren vraag jij je af? Ik ga je uitleggen dat je het juist op een totaal andere manier moet aanpakken dan normaal!

Als je denkt aan de eerste date, dan denk je vooral aan: samen een romantische film bekijken, iets gaan eten of drinken,… Ja, dat zijn in principe allemaal goede ideeën, maar er zitten ook een paar nadelen aan. Ten eerste ben je heel de tijd aan het proberen het gesprek op gang te houden of te zorgen dat er niks tussen je tanden blijft zitten. Ten tweede zijn de dates te rustig… Ja, dat las je goed! Maar hoezo zijn ze dan te rustig?

Volgens Dutton en Aron kan je de andere persoon leuker vinden als je bang bent geweest. In hun studie moesten mannen een 70 meter hoge brug oversteken die ook nog eens 140 meter lang was. Men kon lopen op een erg onstabiele (angstwekkende) brug of op een stabiele (niet-angstwekkende) brug. Halverwege elke brug kwam er een charmante, aantrekkelijk vrouw vragen of de man een vragenlijst in kon vullen. Nadat de vragenlijst was ingevuld, gaf de vrouw haar telefoonnummer aan de man en ze vertelde dat hij haar altijd kon bellen om meer informatie kon vragen over het onderzoek.

Wat blijkt nu: 9 van de 18 mannen die op de onstabiele brug liepen belde de vrouw op, terwijl maar 2 van de 16 mannen die op de stabiele brug liepen haar hadden opgebeld. Dutton en Aron hebben nog een paar onderzoeken gedaan en de algemene conclusie van alle onderzoeken samen was dat er een link is tussen angst en seksuele aantrekkingskracht! Blijkbaar hebben we dus niet helemaal de controle over onze emoties…

Gelukkig kan je het in je voordeel kan later werken! Ik bedoel niet dat je je date een hartaanval moet bezorgen, maar probeer eens iets spannender te bedenken om te doen op je date. Wat dacht je van een ritje in een achtbaan? Een spannende film in de bioscoop kan natuurlijk ook!

Dus, wie neemt mij mee naar Spectre? De film draait vandaag om 20:00 in  de bioscoop!

Liefs, Natascha


Voor meer informatie:
Dutton, D. G. & Aron, A. P. (1974). Some evidence for heightened sexual attraction under conditions of high anxiety. Journal of Personality and Social Psychology, 30(4), 510-517.

Foto © pathe.nl

Een gedachte over “Dit moet je op je eerste date doen!

Geef een reactie

